Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Min levande tavla!

Av Katja Runestam Prinzell - 11 maj 2014 11:22

Här är min levande tavla! Under hela vintern bygger den förväntning, glädje och kreativitet. Den fylls på under våren. Töms förhoppningsvis under senvår försommar! (Det är dock inte alltid så.) ibland stannar det vid drömmandet. Men det är gott nog. Min trädgård i fantasin är fantastisk! Lummig! Färgrik! Tillräckligt mycket ekologiskt odlade grönsaker och bär för att försörja oss resten av året. Några hönor! Katt naturligtvis! Märkligt nog finns det inga oönskade ogräs, sniglar eller annat besvärligt i min fantasiträdgård. Där går jag sedan runt och skördar. Sitter i blomdofterna och läser och gungar i min hammock. Verklighetens trädgård har ogräs, sniglar och annat oönskat. Men den har också grannarnas katter, som för övrigt är fenomenala sorkjägare. En massa vilda fåglar, som jag matar året om. En härlig gräsmatta med massa vilda blommor och en och annan odlad som lyckas komma upp. Varje lyckat odlingsförsök ger en sådan tillfredställelse. Och jag har ju en hammock där jag sakta brukar gunga, läsa och drömma. Min levande tavla föder min fantasi, och det är gott nog!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Katja Runestam Prinzell - 4 augusti 2020 13:19

Har följt denna duktiga Make up artist under flera år och tycker att det är så roligt att det går så bra för henne. Har köpt nästan alla produkter och gillar konceptet samma produkter till hela ansiktet. Är perfekt när man reser. Men jag har haft det...

Av Katja Runestam Prinzell - 16 september 2019 09:26

Sticker ut huvudet från porten och spanar, är det fritt eller kommer det passerande i full fart. Kliver ut och slussar mellan hundbajs och helgens skräp från hungriga nattvandrande. Passerar stående och liggande elsparkcyklar, klarar mig från att s...

Av Katja Runestam Prinzell - 23 februari 2019 15:01


Lilla Elsa och jag läser reklam på olika sätt. Men vi kan uppenbart inte läsa tillsammans! ...

Av Katja Runestam Prinzell - 15 oktober 2018 19:23

Nu har Pumkinlatte gjort entré. Söt, kryddig och ljuvligt mustig! Så gott! Hösten bjuder på så mycket smak. Rotfrukter finns i överflöd och man kan helgmysa med härligt värmande grytor och ett fylligt glas rött. Avsluta middagen med en rökig whiskey...

Av Katja Runestam Prinzell - 7 oktober 2018 10:13


Satt i godan ro vid frukostbordet denna söndagsmorgon när en lite gnälligt klagande katt uppenbarade sig. Jag var väl inte tillräckligt uppmärksam för hon hoppade upp på bordet och visade upp den kladdiga bakdelen med ett uppmanande MJAOU! Ok, du beh...

Ovido - Quiz & Flashcards