Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Konstföremål som väcker känslor

Av Katja Runestam Prinzell - 27 juli 2014 19:58

Konst kan ju vara väldigt varierad och olika saker tilltalar olika personer. Konst kan vara behaglig, obehaglig, vacker, ful, abstakt, konkret omöjlig att förstå, ganska självklar- iallafall i första betraktelsen. Huvudsaken är väl att den berör betraktaren på något sätt, att den är unik i sitt slag och att tanken då den skapades var att det skulle vara just konst.
Den här vasen brukar finnas i skyltfönstret i en antikhandel nära mig. Då jag har hund som jag allt som oftast får plocka bort vidriga parasitfästingar från är allt jag kan se i denna vas en hel hoper av dessa parasiter som sitter sida vid sida, rad på rad. Jag förfäras och äcklas av denna vas men kan ändå inte motstå att gå förbi fönstret och titta. Att den väcker känslor går inte att förneka men den kommer nog inte att flytta hem till mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katja Runestam Prinzell - 4 augusti 2020 13:19

Har följt denna duktiga Make up artist under flera år och tycker att det är så roligt att det går så bra för henne. Har köpt nästan alla produkter och gillar konceptet samma produkter till hela ansiktet. Är perfekt när man reser. Men jag har haft det...

Av Katja Runestam Prinzell - 16 september 2019 09:26

Sticker ut huvudet från porten och spanar, är det fritt eller kommer det passerande i full fart. Kliver ut och slussar mellan hundbajs och helgens skräp från hungriga nattvandrande. Passerar stående och liggande elsparkcyklar, klarar mig från att s...

Av Katja Runestam Prinzell - 23 februari 2019 15:01


Lilla Elsa och jag läser reklam på olika sätt. Men vi kan uppenbart inte läsa tillsammans! ...

Av Katja Runestam Prinzell - 15 oktober 2018 19:23

Nu har Pumkinlatte gjort entré. Söt, kryddig och ljuvligt mustig! Så gott! Hösten bjuder på så mycket smak. Rotfrukter finns i överflöd och man kan helgmysa med härligt värmande grytor och ett fylligt glas rött. Avsluta middagen med en rökig whiskey...

Av Katja Runestam Prinzell - 7 oktober 2018 10:13


Satt i godan ro vid frukostbordet denna söndagsmorgon när en lite gnälligt klagande katt uppenbarade sig. Jag var väl inte tillräckligt uppmärksam för hon hoppade upp på bordet och visade upp den kladdiga bakdelen med ett uppmanande MJAOU! Ok, du beh...

Skapa flashcards